Az utánvágott abroncs olyan új, vagy futózott abroncs, amelyen a futófelület mintázatát felújították, vagy új mintázatot kapott, a mintázat mélyebbre vágásával.
Csak azokat a gumiabroncsokat vágjuk után, melyek oldalfalán fel van tüntetve az „utánvágható” jelölés, mivel azokat utánvágási céllal további futófelület alatti gumiréteggel láttak el.
A teherabroncsok utánvágását kiképzett munkatársakkal végeztetjük. Fontos, hogy
- megmaradó futófelület alatti legkisebb gumiréteg rendelkezésre álljon,
- az öv felülete ne sérüljön,
- a mintaárkok ne repedezzenek meg,
- a beékelődő kövek ne okozzanak kárt az abroncsban (a művelet előtt el is kell azokat távolítani),
- az utánvágás előtt az abroncs NEM lehet teljesen kopott (akkor célszerű az abroncsot utánvágni, amikor az eredeti mintázat-ból legalább 3-6 mm vastagság még megmaradt),
- a megmaradó barázdamélységet a „MINTÁZAT LEGKISEBB MÉLYSÉGÉNÉL” kell megmérni!
Miért érdemes utánvágni a gumiabroncsokat?
- megnövekszik a gumiabroncs kilóméterteljesítménye,
- üzemanyag takarítható meg,
- megnövekszik az abroncs tapadása, így biztonságosabbá válik,
- csökken a környezetterhelés.